Goede algemene voorwaarden zijn belangrijk voor online verkoper en klant. Hier kun je onze Algemene voorwaarden Webshop lezen. Niet alleen de overheid maakt regels om de veiligheid van je aankoop te garanderen. Wij, als webwinkelier, informeren je ook graag over onze voorwaarden. Door akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden Webshop is een overeenkomst tussen jou en ons tot stand gekomen. Maar voordat je akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, verzoeken we je vriendelijk de voorwaarden zorgvuldig door te lezen en kennis te nemen van onze werkwijze. Dit kan vervelende situaties voorkomen! Als je vragen hebt over onze voorwaarden, kun je natuurlijk contact met ons opnemen.
Artikel 1 – Webwinkel
1.1. Onze webshop is uitgerust met een SLL-certificaat. Dit betekent dat we voldoen aan alle wettelijke vereisten met betrekking tot de beveiliging van je persoonlijke gegevens en betalingsgegevens. We streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. In geval van misbruik door hackers zullen we een klacht indienen bij de politie. 1.2. We verstrekken je persoonlijke gegevens nooit aan derden. Als we je persoonlijke gegevens aan derden verstrekken, vragen we altijd vooraf je toestemming. 1.3. Sinds 5 juni 2012 is onze webshop verplicht om vooraf toestemming te vragen voor cookies. U kunt hier meer over lezen in ons Cookiebeleid. 1.4. We zijn verplicht om elk geval van mogelijk vermoeden van misbruik of fraude te melden bij de politie. 1.5. De webshop heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering om zich in te dekken tegen eventuele onterechte aansprakelijkheid die door een klant wordt geclaimd. 1.6. We streven ernaar om je altijd een uitstekende service te bieden. Als je twijfels hebt over de aankoop van een product, helpen onze medewerkers je graag.
Artikel 2 – Bedenktijd
2.1. Je hebt 14 dagen de tijd om van gedachten te veranderen nadat je een bepaald product hebt gekocht. Als je binnen deze periode ontevreden bent over de aankoop, kun je het product retourneren zonder dat je het product zelf hoeft te betalen. Je betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het product. Als je al een betaling hebt gedaan, ontvang je een creditfactuur en wordt het bedrag dat je hebt betaald teruggestort op je rekeningnummer. 2.2. Producten die naar ons worden teruggestuurd, moeten in de originele verpakking zitten. 2.3. Er zijn een aantal producten die niet aan ons geretourneerd kunnen worden. Producten die niet binnen 14 dagen aan ons geretourneerd kunnen worden zijn etenswaren, tijdschriften en reizen die je hebt geboekt. Bij cd’s en dvd’s mag de verzegeling niet worden verbroken. Als de verzegeling verbroken is, kunnen we helaas geen geld teruggeven of de aankoop annuleren.
Artikel 3 – Het contract
3.1. De overeenkomst tussen webshop en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en hij de webshop heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant heeft betaald via iDEAL of Paypal, of wanneer achteraf een factuur naar de klant is gestuurd. Nadat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken en de betaling door de webshop is ontvangen, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product. 3.2. De overeenkomst is elektronisch gesloten, door de verplichte velden in te vullen en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. 3.3. Als klant ben je verplicht om je betalingsverplichting aan de webshop na te komen. Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvang je van ons een herinnering. Als je na 14 dagen nog steeds niet hebt betaald, wordt het bedrag in rekening gebracht. Als je na meerdere aanmaningen het verschuldigde bedrag nog steeds niet hebt betaald, dragen we de incasso over aan een incassobureau. 3.4. Nadat je een aankoop hebt gedaan, ontvang je per e-mail een schriftelijke bevestiging van je aankoop. Het bevat het product dat je hebt gekocht, de kosten en waar je terecht kunt met klachten en opmerkingen. 3.5. We zijn verplicht om het product of artikel binnen 30 dagen aan je te leveren. Als het artikel door onvoorziene omstandigheden niet binnen deze termijn geleverd kan worden, stellen we je hiervan schriftelijk op de hoogte. Na het verstrijken van deze 30 dagen ontvang je het reeds betaalde aankoopbedrag van ons. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van het totale aankoopbedrag. Als je echter van tevoren hebt aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, zullen we je een vervangend product of artikel leveren dat zoveel mogelijk aan je wensen voldoet. Natuurlijk kun je van tevoren aangeven dat je dit niet wilt. 3.6. De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die in rekening worden gebracht voor een verzending naar een adres in het buitenland zijn zichtbaar voor je wanneer je het product koopt.
Artikel 4 – De prijs
4.1. De prijzen op onze webshop zijn altijd inclusief btw. De kosten die moeten worden betaald voor het verzenden van het product worden zichtbaar wanneer u het product aan uw winkelwagen hebt toegevoegd. 4.2. Als u ons machtigt om automatisch een bedrag van uw rekeningnummer af te schrijven, bent u verplicht om ons een correct rekeningnummer te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft en gemeld aan de autoriteiten die hiervan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte gedaan bij de politie. 4.3. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan tijdens je aankoop niet veranderen. Je betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en dit wordt ook aan je bevestigd als je elektronisch akkoord gaat met de aankoop. De aankoopprijs wordt opnieuw genoemd. 4.4. Als je een product koopt in een periode waarin geen speciale aanbiedingen gelden, kom je achteraf niet in aanmerking voor korting.
Artikel 5 – Klachten en garantie
5.1. Klachten over de levering moeten in eerste instantie per e-mail aan ons worden gemeld. Onze medewerkers helpen je graag. Wij nemen dan contact op met de betreffende bezorger over de bezorging van het product. Natuurlijk doen onze bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij je thuis af te leveren. 5.2. Klachten over het product zelf moeten schriftelijk aan ons worden gemeld. Deze kunnen niet persoonlijk worden beantwoord. Beschrijf je klacht zo specifiek mogelijk. Wij nemen contact op met de fabrikant of groothandel en bemiddelen voor jou als tussenpersoon. Als het binnen onze mogelijkheden ligt, lossen we het probleem zelf voor je op. 5.3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk. Nadat een klacht is afgehandeld, ontvang je een enquête over de klachtenafhandeling. We verzoeken je vriendelijk deze in te vullen en aan ons te retourneren. We willen je altijd een uitstekende service bieden. 5.4. Voor elk product dat we aan je leveren, geldt een garantie. Hoe lang deze garantie duurt, hangt volledig af van het product. Voor de meeste producten geldt een garantie van één jaar. Als dit anders is, kunt u dit lezen in de schriftelijke bevestiging die u van ons ontvangt bij het product dat u hebt gekocht en op de factuur die u per e-mail ontvangt. We kunnen alleen een beperkte garantie bieden op verbruiksproducten zoals doseergeschenken. Als je een defect ontdekt in een van onze artikelen, vragen we je dit binnen 48 uur na levering te melden. 5.5. Als het product defect raakt binnen de garantieperiode, vergoeden we het volledige aankoopbedrag aan je. Dit geldt echter niet wanneer er sprake is van opzettelijke of opzettelijke schade. We verzoeken je ook vriendelijk om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij als de schade na de garantieperiode ontstaat. Het is mogelijk om dit te claimen op de inboedelverzekering. In beide situaties kan geen restitutie worden betaald zonder aankoopbon. Na het verstrijken van de garantieperiode vervalt ook de nieuwe waarde in geval van een eventuele uitkering van een verlies. De betaling wordt dan gedaan op basis van dagwaarde.
Als u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden Webshop, verzoeken wij u het vakje aan te vinken. Zonder het vakje aan te vinken, kan er geen overeenkomst worden gesloten. Natuurlijk hopen we van harte dat je veel plezier beleeft aan je aankoop! Als je vragen hebt, kun je natuurlijk contact met ons opnemen.
